هود لامینار چیست؟

 هود لامینار به هود میکروبی معروف است. این نوع هود نمونه های آزمایشگاهی درون محفظه نگهداری و یا محیط آزمایشگاه را از ذرات آلوده، گرد و خاک و میکروب ها محافظت می کند. برای کشت بافت، سلول، تومور و نمونه های میکروبیولوژی از این نوع هود استفاده می شود.


در این نوع هود، هوا با استفاده از فیلتر هپا تصفیه شده و هوای پاک به محیط کاری منتقل می شود. این دستگاه با استفاده از یک جریان هوای پاک به محیط کاری منتقل می شود. کاربرد هود لامینار این است که با استفاده از یک جریان هوای یک طرفه محیطی بدون آلودگی ایجاد می کند.


انواع جریان هوای لامینار

در زیر دو نوع از انواع هود لامینار بر اساس جهت جریان هوا آورده شده است:

جریان هوای آرام عمودی: به عنوان رایج‌ترین نوع جریان هوا در اینجا هوا از بالا به پایین جریان دارد. دمنده و فیلترها در بالای دستگاه قرار می گیرند. از جلوی محفظه، هوا پس از برخورد به سطح کار به بیرون جریان می یابد.

جریان هوای آرام افقی: این نوع جریان هوا نسبتاً بزرگ است. فیلتر HEPA را در پشت سیستم نصب می کنند. به طور کلی، جریان هوا از پشت به جلو است. پیش فیلتر با دیواره جلویی جعبه در زیر سطح کار قرار دارد و هوا را از جلو می مکد. از طرف دیگر، دمنده در قسمت پایین قرار دارد.

کاربرد هود لامینار

نگهداری از نمونه های آزمایشگاهی مهم ترین و اصلی ترین کاربرد هود لامینار است. همچنین این نوع هود آزمایشگاهی کاربرد زیادی در جداسازی آلودگی هایی مانند قارچ ها و باکتری ها از هوای محیط دارد و می تواند آن ها را از محیط هایی نظیر آزمایشگاه خارج کرده و سبب پاک سازی هوای آنها شود.

از موارد دیگر آن می توان به امکان استفاده از مواد و وسایلی که بزرگ هستند و در هودهای دیگر به راحتی جای نمی شوند اشاره کرد همچنین این هود هوا را به صورت کاربر نمی دمد و قابل استفاده در آزمایشگاه هایی مثل الکترونیک، پزشکی و داروشناسی


هود لامینار چگونه ساخته می شوند؟

به طور کلی، هودهای لامینار از فولاد ضد زنگ بدون هیچ گونه اتصال یا شکاف ساخته شده اند. از آنجایی که هیچ شکافی وجود ندارد، از ورود و جمع آوری آلاینده ها به راحتی جلوگیری می شود. محققان در آزمایشگاه ‌های علوم زیستی با فرایندهای حساس و شناور در هوا کار می‌کنند. حجم کمی از هوا می تواند میلیون ها میکروب را در خود داشته باشد.

اگر باید عملیات خود را از این آلاینده های موجود در هوا ایمن نگه دارید، باید در یک محیط هوای استریل و فیلتر شده کار کنید. همچنین، جریان هوا باید ماهیت آرام داشته باشد. به طور معمول، هوا در الگوهای ناهموار جریان دارد. جریان هوای متلاطم، گرداب‌ های زیادی ایجاد می ‌کند که محیط استریل هوا را مختل می ‌کند.

جریان هوای معمولی ذرات هوای بیرون را جمع آوری و رسوب می کند و کل نتیجه را اشتباه تفسیر می کند. از این رو، منطقه کار در هوا به عنوان یک جسم واحد در سرعت و جهت یکنواخت حرکت می کند. این منجر به تشکیل گرداب ها نمی شود.


قیمت هود لامینار

با توجه به مطالب بالا هودهای لامینار دارای انواع مختلف با کاربرد متنوع هستند. این تنوع محصولات و نوسانات بازار دلیل محکمی بر عدم ثبات در قیمت هود لامینار است.
به همین دلیل، توصیه می شود برای خرید هود لامینار و دریافت مشاوره تخصصی برای انتخاب محصول متناسب با کارکردتان با شماره درج شده در سایت تکنوع خاورمیانه تماس حاصل فرمایید.

Comments

Popular posts from this blog

The Future With Sleek Looking Car-Based Ute's

Significance Of Latest Automotive Technology

The Seven Immutable Laws of Wealth And How You Can Use Them To Your Advantage